Razgledanje najnovijih slika umetnika Jozefa Klaćika je bilo propraćeno abstraktnim ambijentalnim muzičkim interpretacijama Ervina Maline i Bogdana Rankovića. I sam autor izložbe je ovaj sinkretizam doživeo kao upotpunjavanje proslave njegovog životnog jubileja i četrdesetogodišnjeg stvaralaštva. Ovaj umetnik, student Hložnika, Brunovskog i Dubaja u svojim delima se posle početničkog pop-arta posveto apstrakciji, urbanoj geometriji i arhitektonici.
Foto: Zavod za kulturu vojvođanskih Slovaka |
Već kao iskusan i poznat slikar, u prostorije Galerije Zuzke Medveđove je doneo dve, po formi i sadržaju različite grupe dela. Na prvi pogled moglo bi se reći da se radi o identičnim delima koja prikazuju geometričke oblike, oštre uglove. Međutim Pavel Čanji je na pojedinim slikama istakao tzv. neovarvarizam.
Jozef Klaćik je prvenstveno poznat od izložbe u Galeriji Karola Miloslava Lehotskog kao slikar postmoderne umetnosti, kao slikar koji stvara primarne oblike – trougao, krug i elipsu. Po mišljenju Vladimira Valenćika posle 2000. godine ovaj umetnik se usredsredio na istraživanje razdvajanja i spajanja jednobojnih podloga. Slike ovog tipa su se neretko transformisale u oslikane nepravilne geometričke umetničke objekte i zidne instalacije.
Slovački izdavački centar je ovom prilikom izdao zbirku vizualne poezije Jozefa Klaćika pod nazivom Koniec jazyka (Kraj jezika). Na izložbi je bio i reditelj Miroslav Benka koji je na izložbi umetniku javno ponudio saradnju za novu pozorišnu predstavu inspirisanu motivima njegovih dela.
Foto: Zavod za kulturu vojvođanskih Slovaka |
Cela izložba je predstavljena kao jedna metafora. Ako primarne oblike posmatramo kao istraživanje vizualne podloge sveta – kao duhovni povratak u Altamiru, u primarnu kreaciju ali i kao vraćanje na početak, onda je izložba bila simbolično predstavljena kao novi početak. Autor je krenuo ispočetka. Jer pre četiri godine mu je požar u ateljeu uništio gotovo sva dela. Najnovije slike su umetnikov odgovor na ovu tragediju. Sila, bunt i unutrašnja borba sa vatrom su osnova za njegov stvaralački izraz.
Komentari
Post new comment